En fin och otroligt saknad häst... ♥

Igår så kom jag och tänka på en otroligt fin häst som stod på ridskolan fram tills förra året. Hans namn var Nektar. Nektar var en skimmelfärgad valack av rasen Welch sektion B/arabiskt halvblod & en D-ponny. Nektar var som jag minns honom, en jättesnäll och fin häst. Jag kommer ihåg att jag red ett antal lektioner på honom och han var ärligt talat en av dem snällaste och duktigaste häst som jag har ridit på. Inte tala om hur söt han var också... 
 
Förra året, torsdagen den 17/11 så bestämdes det att han skulle tas bort. Han hade haft en hälta som bara blivit sämre och sämre. Det visade sig senare att det var hovbensrotation som var mycket smärtsamt för honom. Därför valde dem att ta bort honom och att han skulle få tas bort... :(
 
Snart var det ett helt år sedan & gud vad jag saknar den ponnyn. Sjukt fin ponny han var, Nektar. Jag hoppas verkligen att du har det bra i himlen och att du gallopperar runt där uppe bland de andra hästarna... Fina, fina Nektar. ♥
 
† 
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0