ridpasset igår

Jag och Nikkie igår! ♥
 
Vi började med att skritta med lång tygel på spåret. Efter 5 minuter tog vi tygeln, och började ändrat tempot i skritt.
Sedan kom vi fram i trav och började ställa dom i hörnen. Efter ett litet tag gjorde vi 15 meters voltar mellan A och C. Sen gick vi ut på spåret och gjorde små avsaktningar då och då. Man fick välja själv när man skule göra dom, men dom skulle lyssna snabbt så man vet att dom lyssnar på det man vill att dom ska göra.
Det gick hyfsat för mig tycker jag, men efter varje gång jag hade fått ner i skritt så kulle man komma fram i trav. Då tog det kanske 5 sekunder för henne att komma fram i trav. Vilket jag inte ville, ville att hon skulle gå fram direkt...
 
Sen gick alla in på mitten volten, då vi fattade galopp. Blev väldigt trång så vi gick ut på spåret och galopperade där istället. Jag fick bara henne att galoppera lungt 3 gånger av minst 8 fattningar. Gick med andra ord inte så bra...
 
Sedan gick vi ner i skritt så fick dom lång tygel. Då fick dom skritta några varv på lång tygel. Sen ställde vi upp och hoppade av.
 
Tyckte inte det var så roligt, vet faktiskt inte varför. Men tyckte inte bara det, man kan inte gilla allt ;) 
Ville att hon skulle lyssna snabbare, men man kan inte alltid rida bra varje gång. 
Får göra bättre ifrån mig nästa ridpass och hoppas det går bättre! Men var också väldigt trött igår för hade bara sovit runt 2 timmar under natten. Var kanske inte på det "bästa" humöret igår. Kan var därför jag inte tyckte det var så roligt.
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0