Ridpasset på Vince

Ursäkt bildkvaliten, den är tagen av min mammas Iphone...
 
Igår fick jag Vince. Jag har veljat ha honom för han verkar vara lite svår, men endå rolig. 
 
vi började med att gå på spåret. Vi tog tygeln och började gå ut i hörnen samt ställa dom. Han var jätte lydig, han gick flera gånger för nära väggen så jag skrapade i min stigbygeln, haha! Sedan kom vi fram i trav och gjorde samma sak.
När alla hästar var lydiga hade Måna ställt fram koner som var formad i mittvolten. Vi skulle då gå in på mittvolten och fatta galopp. Galopper ett varv och sedan gå ut på spåret igen och komma ner i lungn trav. (Vi fick när vi ville gå in på volten)
 
 
När jag gick in första gången fattade inte han ens gallopp någon gång, så fick gå ett till varv då han fattade. Jag lyckades dock inte ställa honom något bra. Han sprang mest bara iväg... Jag gick ut på spåret igen. Det tog några steg att få ner honom i lungn trav. Det man mest var tvungen att göra var att ställa honom, för då gick han väldigt lungt och sansat. Jag gick in igen på volten då det gick bättre för varje gång, fast han är så hög i huvudet. För nästan varje gång jag drog lite i tygeln höll han på att skalla mig. Jag fick hans öron i min mun 3 gånger och hela hans huvud en gång på västen. 
 
Orakar inte berätta så precis i detalj hur och när vi gjorde vad, men berättade det "viktigaste". Jag tyckte allmänt att lektionen inte gick så bra. Jag skulle dock jätte gärna vilja rida på honom igen, för han var verkligen en utmaning för mig och älskar utmaningar :D 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0