Ridpasset på Vince ♥

 
Igår så red jag, och jag fick Vince som jag ville :D Tänkte berätta vad vi gjode igår. 
 
Vi började skritta med lång tygel, sedan tog vi tygeln och började jobba dom (ändra tempo + ställa dom i hörnen) Han var jätte duktig med att ställa sig i hörnen. Sen kom vi fram i trav och gjorde samma sak. Vi satt också ned i sadeln. Efter ett tag skulle vi gå in på 8-10 meters volt i ett hörn som det stod en kon i. Då vi skulle   ställa dom då. Haha, det gick verkligen dåligt dom 2 första gångerna, han ville varken ställa sig eller gå långsamt. Men det gick bättre och bättre för varje gång.
Sedan bytte vi varv och gjorde samma sak. Då var han myckt bättre att ställa sig, dock sprang han iväg en gång men jag hann ta tillbaka honom väligt snabbt :) 
När alla hade gjort det ett par gånger gick vi in på volterna och fattade galopp. Först gick han bara innåt, men lyckades styra ut honom igen på volten då vi kom fram i galopp. När han fattar galopp kastar han sig framåt & sen vill han springa iväg. Jag lyckades göra så han sprang långsamt flera varv en gång... Annars fick jag honom att springa långsamt några meter, sen gick han ner i trav. Det är ju jobbigt att springa långsamt, haha. Och det märktes verkligen på honom. 
 
Denna gång försökte jag vara mjukare i handen och det gick lite bättre tyckte jag. För han slängde inte med huvudet! Så jag fick inga öron i munnen denna gång, haha :D Är ganska nöjd med ridpasset och jag hoppas jag får honom nästa vecka igen, han är min nya favvo! 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0