Mer om min sköthäst Lina!

 
Hej! Jag tänkte ta och berätta lite närmare om min sköthäst som jag tar hand om. Eftersom att jag skriver väldigt mycket om henne i vår blogg så tänkte jag att det kan vara roligt att veta vem hon är! :)
 
Lina är då min sköthäst som jag tar hand om i veckorna! Lina är ett sju-årigt shetlandsponny-sto. Hon är en riktigt söt liten ponny, men envis det är hon! Hon är envis som en åsna, en shettis och ett sto - så jag får verkligen jobba med henne! Förutom det så är hon en riktigt snäll och mysig liten ponny, men kan bli väldigt tjurig när det inte passar. Hon går ogärna i vattenpölar eller gegga då hon inte vill riskera att bli smutsig om sina små hovar! 
Detta gör att jag, som jag nämnde, verkligen får jobba med henne i vissa fall. Men det ger otroligt mycket och jag lär mig hur mycket som helst av henne!
 
Lina är ju för liten för att jag ska kunna rida henne, så jag rider henne inte. Jag kör henne däremot nästan varje gång som jag är i stallet, eller tömkör! Otroligt duktigt är hon.

Lina står uppstallad i ett stall väldigt nära där jag bor, där även Nettes sköthäst står! Jag har hittills inte varit skötare till Lina alls, så vi håller på att lära känna varandra! :) Jag försöker att hitta knapparna på henne, vilket har fungerat toppen hittills.
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0