Måndagens ridpass på Fiffi

I måndags fick jag rida på lilla Fiffilina :D På detta ridpass gick vi igenom ett dressyr pogram som några i min grupp ska tävla med om några veckor.
 
Det började med att vi gick på spåret med lång tygel, sedan tog vi tygeln. Då vi började ställa dom i hörnen. När Måna (ridläraren) tyckte vi alla ställde ponnysarna bra i hörnen kom vi fram i trav. Då vi fick gå in på 15 meters volter när vi ville. Det fanns två volter, ena vid C och den andra vid A. Dom första gångerna var hon väldigt stark, men det lättade efter varje gång vi gjorde det. Hon ställde sig också väldigt fint tyckte jag.
 
Sen gick alla ut på spåret och kom i galopp. Vi tog bara 4-5 steg galopp, för sen skulle vi komma ner i lungt trav igen. Det gick inte speciellt bra att få ner henne i lungn trav direkt. Hon blir så fruktansvärt stark, men gick bättre än vad dom andra gångerna har gjort när jag har ridit henne tyckte jag.
 
Vi gick in på voltern då vi skulle träna att ställa dom ganska mycket. Vi travade på volterna ett tag. Sedan kom vi fram i galopp. Fiffi försökte dra ner huvudet ungefär 3 gånger men lyckades hålla kvar tygeln i mina händer, belv faktiskt väldigt stolt över att jag lyckades hålla kvar henne. När vi hade gallopperat några varv på volterna kom vi ner i trav och bytte varv. Vi gjorde sedan samma sak i nästa varv.
 
 
 
Fastän Fiffi är en liten ponny är hon sjukt stark när man kommer fram i galpp. Älskar dig iallafall Fiffi ♥
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0