Bästa ridpasset på lääänge...

 
Idag så var det ju ridning igen, vilket gick otroligt bra! Jag är så nöjd så det finns inte med dagens ridpass!
Och jag red ingen mindre än... Petruska! Petruska är ett väldigt envist sto, som man måste vara riktigt bestämd mot! Om man inte är tillräckligt bestämd med henne så brukar hon ofta ställa sig i mitten & stå stilla. En väldigt envis ponny med andra ord.
 
Hur som helst, nu så ska jag börja med att berätta om ridpasset! Vi började med att skritta fram och då ville hon först inte gå fram alls, men jag var riktigt bestämd mot henne och visade att hon skulle göra som jag sa åt henne & då så gick hon villigt och lydigt framåt!
 
I traven så var hon hur fin som helst, jätteduktig! Hon hade ett tag något högt tempo i traven, men annars så var det inga konstigheter. Inga avbrott i traven alls!
 
Vi red över bommar idag också (nästa gång blir det hoppning!), och hon var jätteduktig där också. Över bommarna så trampade hon om när vi travade över dem, men det är något som hon alltid gör! Lite ovant, men det gick ändå jättebra! 
 
På slutet av lektionen så fick vi välja om vi ville gå in på voltera vid A & C om vi ville och sedan följa spåret. Väl inne på volten så tyckte Petruska att det var nog, så då blev det tvärstopp... Jag fick dock fram henne nästan på en gång!
 
Under detta ridpass på så stannade hon alltså bara två gånger & det var inga andra konstigheter! Jag undrar verkligen vad som har hänt med ponnyn... Eller kanske bara jag som verkligen visade att hon inte skulle få bestämma, vem vet? ;)
Jag är i vartfall jättenöjd med dagens ridpass, söta Petruska!
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0