VITNOS-böckerna ♥

 
Hejsan! När jag var runt 9 år så älskade jag boken "Vitnos". Jag vet inte hur många Vitnos-böcker som det finns men jag chansar på runt 7-8 böcker, är dock inte helt säker.
 
I första boken handlar det om när han föds & man får följa han när han är ett litet föl. Han blir mobbad av dom andra fölen i flocken, men han hittar andra vänner, en av dom är en ekorre. Man får följa med på deras äventyr osv.
 
I den andra boken har Vitnos blivit äldre och är "tonåring" då han blir kompis med en av dom som mobbade honom när han var ett litet föl. Dom två blir bästisar och gör små bus ute i skogen.
 
I den tredje boken kommer jag tyvärr inte ihåg så mycket... Men det lilla jag kommer ihåg är att det är att Vitnos och hans bästis får gå i skolan.
 
Jag tyckte att dom var jätte bra! Det var verkligen mina favoritböcker när jag var runt 9-10 år gammal. Jag har fortfarande kvar dom någonstans.
 
Men de böckerna är ett tips för er som gillar hästböcker och är i åldrarna runt 9-12! 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0