Tävla

 
 
Hej! Jag har nu ridit på den ridskolan som jag går på i 3 år, och jag har kollat på 1 KM-tävling men aldrig tävlat.
Jag vill jätte gärna tävla, men tänk om jag rider hoppbanan fel... kommer skämmas ihjäl mig då. Men jag vill vara med men "vågar" inte. Men det ser så himmla kul ut att tävla, så vill värkligen tävla i hoppning.
Jag vet att jag kan hoppa ganska högt, skulle chansa på att jag skulle kunna hoppa runt 60-70 cm. 
Men jag har aldrig fått prova, för att när man rider på en ridskola så är alla i ens grupp inte på samma nivå, men ungefär på samma. Men det jag skulle komma till var att jag har bara hoppat runt 40 cm... på ridskolan.
Men har hoppat högre när jag var hos min kompis & hon har foderhäst året om, på Dixie heter hon som jag har hoppat högre med, och det gick bra tycker jag! Då kanske jag hoppade 55-60 cm.
 
Jag vill också gå på hopplektioner någon gång i veckan. Men har inte kollat var det finns så ska ta och göra det nu. För jag älskar att hopppa, dressyr är så himmla tråkigt tycker jag... går så långsamt och så, men alla kan inte gilla allt 
Jag älskar ju när det går fort när man rider, för blir lite mer spänning vilket jag gillar! 
 
Vilket gillar ni bäst, Dressyr eller hoppning??
Komentera, komentera & komentera!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ema :>

Om du ska tävla på riktigt med D-ponny måste du hoppa 80cm (LD).
Men på ridskolan får alla i J5 hoppa 40 cm på tävling (haha) så det kan du göra ;)

2012-07-01 @ 07:27:21
URL: http://terrangritt.blogg.se
Postat av: Patricia

Varför vill du rida hästen Emma? ;)
Tack så mkt!! :D <3

2012-07-01 @ 11:19:53
URL: http://dressyrtjejernas.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0