Skäckfärgade hästar vid namn skäcken

En sak som jag bara kom att tänka på är att nästan alla skäckfärgade hästar heter Skäcken!
Ni kanske inte håller med, men jag har gått runt och tänkt på det väldigt länge. Jag vet minst 4 hästar som heter skäcken & jag vet om andra som rider hästar vid namn "Skäcken". Skäcken verkar alltså vara en väldigt vanligt hästnamn på skäckfärgade hästar.
Skäcken, är enligt mig ett gulligt namn på en liten skäckfärgad ponny, men jag tycker nog inte riktigt att det passar på hästar.
Vet eller känner ni läsare någon skäckfärgad häst som heter Skäcken? Kommentera!
Skulle vara roligt att veta om det bara är av en slump att de skäckfärgade hästar som jag har träffat heter Skäcken, eller är det ett vanligt namn?..


Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0