Dagens ridpass på älskling!

Idag så red jag älsklings Sevel! Jag har inte ridit honom på länge, så det var riktigt roligt att få honom, sista lektionen dessutom! Vi började med att skritta på lång tygel några varv. Sedan travade vi, red några olika ridvägar, osv. Sedan så red vi ut, och han var riktigt duktig förutom att han blev sjukt irriterad på Nikkie och började sparka bakut. Annars så gick uteritten bra. När vi kom in så fortsatte vi att skritta på lång tygel och skrittade av hästarna.
På slutet så fick vi göra en väldigt rolig sak. Vi skulle först hoppa av hästarna i skritt, vilket gick bra. Sedan så skulle vi hoppa upp på hästarna utan stigbyglar i skritt. Sevel är 1.60 i mankhöjd, alltså lika lång om mig! Haha, gissa om det gick bra..? Nej, inte direkt va ;) Det var det ridpasset! Är så otroligt trött idag, så jag orkar inte skriva så detaljerat men jag hoppas att ni blev nöjda med inlägget!

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0