Varför jag började rida

Hej! Jag tror jag aldrig har berättat varför jag började rida & hur gammal jag var.
 
 
Det började med att min moster har hästar, och jag och min familj brukade åka upp dit på sommaren. Då började jag gilla hästar. Sen när jag blev runt 7-8 ville jag börja på ridning, vilket jag gjorde med min kompis som heter Frida. Men Frida slutade snabbt (nu gillar hon inte hästar) Men jag ville fortfarande fortsätta, vilket jag gjorde.
Men jag gick på min gammla ridskola i 1 år sen slutade jag. För nästan alla hästar på den ridskolan var väldigt sura & sparkade väldigt ofta.
 
Sen red jag kanske inte på 2 år på någon ridkola. Jag red dock hos min moster på alla loven som vi hade.
Men tillslut efter 2 år kunde jag inte motstå, (Haha) så då httade mamma den ridskolan som jag går på nu. Så jag prov red för J1, men dom tyckte jag var för duktig så jag fick börja i J2 direkt! :)
 
 
Jag red i J2 i ett halv år, sen flyttades jag upp till J3. I J3 gick jag i 1 år samt i J4. Nu till den här terminen som börjar nu, så böjar jag i en J5! Det ska bli super kul! :)
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0