Min lilla hund!

Jag tänkte berätta lite om min hund Tolle för er som är intresserade, hihi! 
 
Min hund heter Anatoly (men tilltalsnamnet är Tolle) & han är 4 år gammal! Tolle är en grå dvärgszhnauser om ni vet vilket ras det är! Vi har haft honom sen han har varit några månader & jag kan inte säga mer än att han nog är det charmigaste lilla vovve som finns! 
 
 
Jag har tävlat med honom en hel del tidigare i utställning när han var yngre & det gick otroligt bra! Han blev "BIS"-priser (Best In Show) & många andra priser! Det gick jättebra & han älskade verkligen att visa upp sig tills den dag kom som han blev för lång i rygg/manke så att vi inte kunde fortsätta att tävla med honom längre. Han är i vilket fall som helst världens finaste vovve!
 
Hans bästa egenskaper är att han är hur gullig som helst, otroligt klok & supersnäll! Han har dock lite sämre egenskaper som att han skäller på allt han hör, en riktig vakthund! Han tror också att han är den största och maffigaste hunden som finns, fast han är jätteliten! Haha. 
 
 
Tyvärr så har Tolle enda sedan han har varit liten varit jättekänslig för mat. Han kan i stort sätt bara äta ett speciellt torrfoder, kall korv och någon köttbulle då och då men inget annat. Han kan inte äta vissa hundben, hundgodis, skinka, de flesta olika torrfoder, osv, utan att han blir sjuk och kräks i hela huset. Lilla gubben... Trots det så verkar han trivas med hundlivet till 100 procent, hihi! Det är min kille det.
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0