Min första avramling

 
Bilden är lånad!
 
Hej! Jag fick igår en fråga av en bloggläsare om jag kunde berätta om min/mina avramlingar. Såklart kan jag göra det! Nu är det bara så att jag har faktiskt haft turen att bara ramlat av en gång, så jag tänkte att jag berätta det för er! 
 
Det var en ridlektion förra året som vi skulle hoppa på (har jag för mig) & jag hade Yason. Först så skrittade vi längs spåret & travade sedan som lite uppvärmning innan vi började hopplektionen. När halva ridlektionen hade gått så red jag & Yason förbi läktaren då en tjej på läktaren smäller upp sitt skåp precis när vi rider förbi, vilket inte var särskillt smart. Yason blir ju såkart rädd & skenar iväg & jag var inte alls beredd så jag flyger av men lyckas landa på knäna/benen. Yason stannade & kollade på mig, det kändes verkligen som att han sa "förlåt". Det gick bra & jag gjorde inte illa mig alls så jag satte snabbt upp & fortsatte att rida! Jag var förstås lite skakig efteråt, men det gick bra & vi fortsatte hopplektionen! 
 
Det var enda gången som jag faktiskt har ramlat av en häst & jag är väldigt glad för att jag har lyckats att inte ramlat av en häst! Jag tror att jag var den enda i våran ridgrupp som ramlade av den terminen, haha! Men, det sägs ju att man ska ramla av 100 gånger för att bli en riktigt skicklig ryttare. Nittionio gånger kvar då, hehe!.. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du säker på att du hoppade och inte körde markarbete? Eftersom att du hoppade väl inte över 40/50 om du går i J3.

2012-07-16 @ 13:55:42
Postat av: Emilia,Melina

Jag har ramlat av 3 gånger första gången ramla ja av ute på en shettis då var jag typ 5 år haha. ;)

//Emilia

2012-07-17 @ 11:01:16
URL: http://snelpanii.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0