Fem saker som ni inte visste..

 
Innan en konsert..
 
• Jag är otroligt mörkrädd men jag kan inte sova med tända lampor! Jag har alltid varit väldigt mörkrädd och jag kan ligga vaken i flera timmar innan jag ska sova & lyssna efter ljud. Jag önskar att jag kunde sova med tända lampor men jag måste ha helt nersläckt för att kunna somna. Otroligt störande. Haha.. :(
 
• Jag har bloggat på 5 olika bloggar tidigare så denna blogg blir alltså min 6:e!  Först så hade jag en blogg tillsammans med en gammal kompis, sen så hade jag 4 stycken olika med bytte mellan dem & nu så har jag den här bloggen. Jag har faktiskt inte bloggat på någon blogg mer än 6 månader innan jag bytt!
 
Jag hade två kaniner som blev uppätna.. När jag fyllde sex (eller om det var sju) år så fick jag en kanin i födelsedagspresent. Med tanke på att vi har ett hus så fick att på ute i en inhängnad och han hade det jättebra. En dag när jag kom ut för att ge honom mat så var han borta - han hade rymt. Vi letade och letade, men hittade honom inte. Jag blev såklart helt förkrossad så vi åkte och köpte en ny kanin till mig. Samma dag som vi hade köpt kaninen så hittade vår granne min kanin så då hade jag två kaniner! Jag var världens lyckligaste tills en dag då vi kom ut och hittade massor av tussar från min ena kanin och min andra var borta. Förmodligen så hade räven eller grävlingen tagit min ena kanin & den andra rymt. Det var hemskt & jag har fortfarande svårt att prata om det, för att det är så sorgligt... :(
 
Jag har aldrig varit skötare till en häst eftersom att på mitt förra stall så var jag för "liten" och på mitt nuvarande stall så kan man inte vara skötare, vilket har sina fördelar och nackdelar. Därför så har jag aldrig varit skötare på en häst, men att ha en sommarhäst är nog 100 gånger bättre.. 
 
Min förra ridskola var hemsk. Jag har somsagt gått på två olika ridskolor. Min förra ridskola gick jag på i cirka två år innan jag slutade. Jag tyckte verkligen inte om ridskolan. Stämmningen var inte alls bra & man fick knappt någon hjälm om man bad om det. Ridlärarna var inte heller bra för de skällde bokstavligen ut en om man gjorde något fel. De flesta hästarna där var jättesura & jag trivdes inte alls! Den ridskolan är ett exempel på hur det inte ska vara på en ridskola, motsatsen. 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Tips till dig med din mörkerrädsla :D Sätt på en radio på svagt ljud, då tänker du på musiken istället för ljuden, funkade jättebra för min kompis som är extremt mörkrädd!

Svar: Åh, jag ska absolut testa det! Tack för tipset, ska testa :D
Julia och Nette

2012-07-10 @ 22:16:48
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se
Postat av: Anonym

Till tävlingen där man kan vinna en grimma, kan man ladda upp bilden på Instagram då?:)

2012-07-10 @ 22:59:09

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0