Jag har träffat en Alpacka ♥

 
Hej! 
Jag har inte sagt att när jag var i Dalarna så åkte vi till en gård där dom hade massvis med olika djur. 
Ett av deras djur var en alpacka, som ni ser på bilden där uppe. Han heter Emil & han var nyss nyklippt när jag tog den där bilden som ni säkert ser ;)
 
Man fick gärna gå in och klappa på alla djur som dom hade där, och ja gick såklart in till lilla Emil. Jag lyckades till och med klappa honom! Han var lika mjuk som en teddy björn! haha, jag har aldrig känt något djur som var så lent!
 
Det var värkligen jätte roligt att se & klappa en alpacka, dom är super gulliga tycker jag! Skulle vilja ha 2-3 alpackor men dom är väldigt syra att skaffa... en hane kostar 10.000 kr medans en hona kostar 25.000
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0