Dagens ridpass på Riviera!

Bild på Riviera från ridskolehemsidan...
 
Hej! Nu så tänkte jag berätta lite om dagens ridpass på det skimmelfärgade D-ponnystoet Riviera! 
 
När jag kom in i uppropningsrummet så började dem som vanligt med att ropa upp alla som var där och skulle rida. När dem hade ropat upp alla så delade dem ut hästar & jag fick till en början Glitz. Glitz har jag bara ridit en gång så jag hade väl inga större förväntningar egentligen. När jag tränsat färdigt Glitz så kom Carina och sa att det hade blivit fel och att jag skulle ha Riviera istället så då var det bara av med träns, sader och benskydd. Senast som jag red Riviera var på en lektion tidigt i våras då vi red barbacka. 
 
När lektionen började så ledde vi först runt hästarna några varv i ridhuset innan vi satte upp. Vi började med att skritta runt i ridhuset och red med tät, då jag var i täten. Efter bara några varv så sa Måna (min ridlärare/tränare) att vi skulle rida ut stort sett hela lektionen så då gjorde vi det. Jag kände verkligen att jag hade bra kontroll över Riviera och att hon lyssnade bra på vad jag bad henne att göra. När vi red ut så red vi mellan träd, klättrade, gick ner för branta backar, osv. Vi var ute nästan hela lektionen & skrittade bara av hästarna när vi kom tillbaka. 
 
Jag tycker att dagens ridlektion verkligen var lyckad och jag tror nogatt det här var det bästa ridpasset på henne, hittils. Kanske var det för att vi faktiskt inte hoppade eller red över bommar eller kanske är det jag som faktiskt utvecklats som ryttare..? 
 
Det fanns väll kanske inte jättemycket att berätta om den här ridlektionen eftersom att vi inte gjorde så mycket förutom uteritten som det inte fanns så jättemycket att berätta om. Dem första ridlektionerna kommer det att vara väldigt lugnt med tanke på att hästarna nykommit från betet, osv. Ska självklart försöka skriva så utförligt som möjligt om varje ridlektion men såhär i början av hösten så kommer det nog inte hända så jättemycket.   
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0