5 snabba frågor!

 
Varför började du rida? Jag minns inte exakt varför jag började rida men jag har alltid älskat djur & hästar. Jag minns att min kompis red & då ville jag också börja, så därför började jag rida när jag var åtta år! 
 
Varför är du så intresserad av dressyr? Som jag har skrivit tidigare så har jag aldrig varit så mycket för hopnning. Självklart så tycker jag att det kan vara roligt att hoppa men jag föredrar helt klart dressyr. Jag har aldrig varit så mycket för fart & fläng utan dressyr är min grej! Jag älskar att rida dressyr & se på dem kända dressyrryttarna på tv. Vill absolut bli en dressyrryttare någon dag!
 
När ramlade du av en häst senast? Senast som jag ramlade av en häst var på en ridlektion i höstas. Jag red Yason & vi red förbi läktaren när en person uppe på läktaren smällde upp sin skåpdörr precis när vi red förbi. Yason blev jätterädd och jag var inte beredd så jag lyckades ramla av. Som tur var så lyckades jag landa på knäna & slog mig inte alls. Jag satt bara upp igen & fortsatte att rida. Var dock väldigt skakig efter kan jag lova... ;)
 
Vem är din förebild inom ridsporten? Jan Brink helt klart! Han är en sån otroligt duktig dressyrryttare & jag skulle jättegärna vilja bli lika duktig som han. Sen är ju förstås Rolf-Göran Bengtsson en förebild för mig också, men framför allt Jan Brink som håller på med dressyr!
 
Vill du hålla på med hästar när du blir äldre? Jag har inte riktigt bestämt mig ännu om det är hästar och ridnig som jag vill hålla på med när jag blir äldre. Fast som det känns just nu så vill jag satsa på dressyr fullt ut och bli en framgångsrik dressyrryttare någon gång!  
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0