Ridpasset på Glitziiiii ♥


Ignorera gärna mitt ansikte...!
 
Började med att jag och Josefine kom till stallet runt 16.40 då vi gick in i stallet och hälsade på olika hästar. Efter några minuter började jag frysa så mycket så vi gick in i klubbis och pratade om lite saker... ;) Ni kommer få reda på vad det är senare! Det är en väldigt roligt tycker jag...! 
 
När väl vi blev uppropade sa dom att jag fick Beauty Boy men en tjej i min grupp hade Glitz och både hon och jag ville byta med varandra så vi bytte, så jag fick Glitz :D 
 
När vi väl kom in i ridhuset och hade hoppat upp började vi som vanligt med att skritta på lång tygel. När vi hade skrittat ett par varv tog vi tygeln och kom direkt fram i trav. Vi jobbade med att hästarna skulle nästan komma ner i skritt (trav väääldigt långsamt) I det vänstra varvet som vi började med gick det först inte så bra för Glitz tror han inte fattade vad jag ville från början. Men efter några gånger så fattade han och då gick det mycket bättre. Hästarna skulle ta ca 6-7 steg i långsam trav sedan skulle vi driva på dom några steg och sedan ta tillbaka dom osv... Det är ganska jobbigt för hästarna att trava långsamt.
 
När vi hade jobbat med dom ett tag så fick vi ta ett par galopp steg, sedan skulle vi ta tillbaka dom och trava några steg långsamt osv. Vi bytte tillslut varv och gjorde samma sak. Det gick bättre i det varvet för då fattade Glitz direkt vad jag ville. Men kom ner i skritt ibland, men man lär sig genom att misslyckas ibland. Tillsut hittar man tekniken hur man ska göra!
 
Tyckte lektion var väldigt rolig, för vi får göra massvis med nya saker som jag inte har gjort förut vilket jag gillar :D Tyckte han lyssnade ganska bra, men lite seg att komma fram i trav fick alltid nästan slå till han med spöt 2-3 gånger innan han kom i trav. Annars är jag väldigt nöjd med ridpasset!
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0