Ridpasset på BB!

Idag fick jag, som Nette redan har nämnt, rida på fina BB - Beauty Boy! Jag har faktiskt aldrig ridit honom tidigare så det var jätteroligt att få rida honom.
 
Det hela började ju lite stressigt kan jag säga! Jag skulle somsagt rida BB men han gick med på en annan lektion i det andra ridhuset. Dem skulle komma med alla hästar från vuxengruppen men dem kom aldrig, så när Måna (min ridlärare) sa till oss att föra in hästarna i ridhuset så hade BB fortfarande inte kommit från sin tidigare lektion. Då så fick jag springa och hämta honom, så det blev lite häktiskt kan jag lova men vi hittade varandra tillslut, som Måna sa, haha!
 
Till själva ridlektionen nu då! Vi började att skritta i högervarv på lång tygel några varv. Sedan så tog vi tygeln och testade lite gas & broms. BB lyssna perfekt både när jag ville att han skulle gå mer framåt och när jag ville att han skulle gå lite långsammare. Otroligt fin var han i skritten måste jag bara säga! 
 
Under denna lektion så red vi över bommar & stod i fältsits. Sjukt duktig ponny alltså! I traven så lyssnade han också jättebra men på slutet så blev han lite "het" i traven och ville verkligen framåt. Lyckades dock alltid att få någon liten ponnie framför mig som inte alls ville framåt som BB, haha. 
 
Måna, min ridlärare, påpekade även min knän. Jag måste böja dem mer och slappna av mer i dem. Det är även något som andra ridlärare har påpekat, att jag måste slappna av mer i knäna och böja lite mer på dem. Det är något som jag verkligen ska börja tänka på mer, för det underlättar helt klart!
 
Den här lektionen så hände det inte så jättemycket direkt, förutom att vi red över bommar. Men den reds av en helt underbar ponny! Den är lektionen var en av dem bästa på länge, helt klart lyckad! :) 
Fina ponnieeen!
 
Hur lyckas jag alltid ha mina händer så höga JUST på bild!? Åh..
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0