Helgen på Josefines land

Hej på er! Jag har glömt att berätta hur helgen såg ut på Jossans land. Hoppas ni orkar läsa allt, men det får ni välja själv såklart! Men såhär såg min helg ut ↓
 
 
Fredag: Efter skolan gick jag och Josefine hem till henne och åt mellis. Runt halv 5 kom hennes pappa hem, då vi nästan direkt gick ut till bilen och åkte upp mot hennes land. När vi väl kom upp packade vi upp våra grejer i deras lilla gäststuga som vi sov i. Sedan gick vi in i huset och kollade på tv nästan hela kvällen.
 
Lördag: vi vaknade runt halv 11 och gick upp och åt frukost. Runt halv två åkte vi till stallet. När vi kom dit så mockade jag och Josan fixade Dixies och Plexus fode som dom skulle få på kvällen. När vi var klara gick vi upp på höskullen och lekte lite där. När vi hade flamsat klart kastade vi ner 3 balar och spred ut det i boxarna. Sen gick vi ut i hagen och hämtade Plexus och Dixie. När vi kom in i stallet la vi på ett täcka så dom skulle torka lite mer, för det droppade vatten från båda två. Medans dom hade täcke så tog jag lite foton på dom :) Man kan aldrig få för många blogg bilder! Efter 35-40 minuter tog vi av dom täckena och började rykta dom, sedan sadlade vi dom och tränsade. När vi hoppade upp så började vi med att skritt mot skogen. När dom hade värmt upp genom att gått i skogen och fått lyfta lite på hovarna osv, red vi in i en större skog fast det är som en bilväg när inne så det är plan mark. Då tog vi några trav steg. Sen kom vi ut på en grus väg då vi galopperade ett bra tag. Hon var väldigt duktig fast hon blev väldigt stark när vi vände om och kom i galopp. Fick tillslut ner henne i trav. Vi gick samma väg tillbaka, då var hon jätte duktig! 
När vi kom tillbaka till stallet och hade sadlat och tränsat av dom ställde vi in dom i boxarna för klockan var runt 6 då. Sedan åkte vi hem och bara slappade.
 
Söndag: Vi blev väckta 11, då vi gick upp och kollade på tv och åt lunch. Vi åkte till stallet vid 1. När vi kom dit gick vi direkt ut till hagen. Hästarna stod precis vid grinden men när dom såg oss travade dom längst bort i hagen och hagen är väldigt stor så jag och Jossan fick en liten promenad hagen... :S När vi väl hade kommit tillbaka in i stallet så borstade jag henne. Hon var helt lerig, älskar att borsta när dom är helt leriga! När hon var färdig ryktad tränsade jag henne, men jag fick rida barbacka denna gång. Var super mysigt. Denna gång tog vi en liten annorluna väg, för Jossan fick ta en promenad med mig för hon red inte Plexus. Jag red på en grus väg, då jag galopperade en bit och travade. Gick jätte bra, och hon var inte alls stark då, som hon var i lördags!
Sen kom vi tillbaka till stallet och tränsade av henne, innan vi släppte ut henne tog vi lite foton med henne vid ett par träd. Jossan tog en jätte fin bild på mig och Dixie, älskar den bilden på oss! Sedan släppte vi ut henne ihagen. Sen kom hennes pappa då vi åkte tillbaka och packade ihop våra grejer, sedan åkte vi hem!
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0