Kom nyss hem!

 
Hejsan hoppsan!
Jag har precis kommit ut ur duschen och väntar nu på att middagen ska bli klar, så tänkte att jag skulle passa på att blogga lite... ;)
 
Idag så kom vi till stallet runt kvart i elva, då vi började mocka i allas boxar. Sedan satt vi och gjorde nästan ingenting i två timmar. Det är nämligen ponnyridning mellan 11-14 men dom första två timmarna kom det inga...Dom sista 20 minuterna så kom det plötsligt 8 ungar! Haha, det kom inga.... kom inga... BOOOM, så kom alla, hihi!  Sedan när klockan var 14.30 så gick vi in och åt lite lunch. När alla hade ätit klart gick vi till ponnysarna och tog in dom och då började vi rykta dom. Sedan satte vi på dom deras utrustning. Då bestämde vi att vi skulle tömköra dom över bommar. 
 
För mig gick det väll ganska bra i början. Tobbe tycker det är lite läskigt att gå själv, så han ville gärna gå med någon annan. D var ganska svårt men jag lyckades ett par gånger så att han skulle gå själv, men man märkte att han var lite nervös. Det måste vi träna mer på! Han känner ju inte helt mig, och inte jag helt honom. Men tilit kommer, bara vänta och se... ;)
 
 Efter att ha tömkört dom över bommarna så bestämde vi att dom skulle få ha lite kul. Vi sprang brevid dom och dom skulle trava så fort som möjligt. Vi hade som en liten tävling med dom, hihi! Tobbe vann 2 av 3 gånger, han är super-mega snabb, haha! :D När vi hade lekt klart med dom tog vi en snabb skritt tur, sedan gick vi in i stallet och ryktade av dom. Och runt fem kom mamma & då åkte vi åkte hem!
 
Har varit en jätterolig dag och jag har fått lära mig 2 nya saker om lilla Tobbe, idag. Ni får reda på dom 2 sakerna i ett annat inlägg för min mat är snart klar så jag hinner inte skriva mer nu.
 

Kommentarer
Postat av: NellieB

Sv. Tck va du e snäll! ;)

Svar: Åh, vad glad jag (Julia) blev för att du svarade, samt kikade in på vår blogg! Det betyder verkligen, tacktacktack! :D
Julia och Nette

2012-11-24 @ 21:19:05
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: Linn - dressageofsweden

Nu finns de ett inlägg uppe om min gamla ponny, komentera gärna =)
http://dressageofsweden.blogg.se/2012/november/entry.html#comment

2012-11-24 @ 22:19:54
URL: http://dressageofsweden.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0