5 saker ni inte visste om mig inom hästar och ridning!



Jag tänkte bara berätta lite snabb fakta som ni inte visste om mig inom ridning och hästar. Jag hoppas att ni uppskattar inlägget!


Jag har ju inte ridit så länge egentligen, men det känns som att jag har ridit i en hel evighet. Jag förstår inte hur jag kunde göra ett avbrott från ridningen i hela TRE år. Herregud alltså. Det är något jag ångrar helt och hållet!
Förut för ett tag sedan så hade jag lite hopprädsla av någon anledning och tyckte att det var lite små jobbigt att hoppa, men nu tycker jag bara att det är roligt! Trots det så är det nog dressyr som jag vill hålla på med när jag blir stor.
Jag tycker att det är väldigt obehagligt att putta en häst åt sidan om man ska gå in i tillexempel boxen. Jag är rädd för att bli inträngd, sparkad, osv. Men, jag gör mitt bästa!
Jag har bara ramlat av en häst EN gång (eller två) i hela mitt liv! Det var för ett halvår sedan när jag red Yason, han blev skrämd av någon på läktaren och skenade. Det gick dock bra. Jag har 99 gånger kvar att ramla av en häst för att bli en "bra ryttare". Haha! ;)
Jag är hur dålig som helst på att komma ihåg att trampa ner hälarna när jag rider. Det underlättar ju verkligen genom att trampa ner hälarna men jag glömmer alltid det. Min tränare/ridlärare Nina får alltid påminna mig. Men det är ju en vanesak som ännu inte gått in i mitt lilla huvud, I guess!


Kommentarer
Postat av: Fridaa

Du borde inte ångrat att du inte red för de va säkert den bästa tiden i ditt liv, ett liv utan bajsluktande hästar, FANTASTISKT! Mohahahaha



Föressten saknar Dej o Nettan <3

När kommer ni hem ??

2012-06-17 @ 23:00:41

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0