Longering!

 
Jag tänkte berätta lite för er vad jag tycker om longering! Jag är väl hyffsad nybörjare vad det gäller att longera hästar, med tanke på att jag gjort det cirka 7-8 gånger. De gånger som jag longerat har varit på Måne & han är ju också nybörjare vad det gäller longering.
 
 Longering är något som jag verkligen tycker är riktigt roligt! Att ha kontroll genom en lina och pisk är något väldigt främmande med ett roligt sätt att få kontroll över hästen. Det är mycket saker att tänka på såhär i början framför allt när det gäller att komma ihåg att ha linan sträckt och försöka hålla sig i mitten. I veckan så fick jag faktiskt Måne att galloppera i höger gallopp trots att han har lite svårt för galloppen i höger varv. Det gick jättebra & det går bara bättre och bättre för varje gång som jag longerar honom. Vi båda gör framsteg! 
 
~ Vad har ni läsare för åsikter om longering? Tycker ni att det är roligt eller tråkigt? ~
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0