Josefines land

Jag & Dixie i helgen 
Fredag: När vi kom upp packa vi upp våra grejer och hade massvis med kläder på oss för huset var välldigt kallt. Senare på kvällen kollade vi på x-factor, och då var det mycket varmare, som tur var.
 
Lördag: När vi vaknade gick vi upp, tog med Jossans kamera och tog hennes kanin med ut för att ta några vinter bilder på Toffi (kaninen) Fick ganska många fina bilder på honom, jag kan visa er senare tänkte jag. Sedan gick vi in och åt lite lunch. När vi hade ätit klart tog vi på oss ridkläderna, täckbyxor och tjocka jackor över. 
När vi kom fram till stallet tog vi in Dixie och Plexus, då vi började rykta dom. Eftersom den var ungefär 9 minus så är det varmare och mysigar att rida barbacka så vi gjorde det. Jossan tänkte att dom ska få arbeta ALLA muskler i kroppen. Vilket dom gör när dom skrittar, så vi gick runt i skogen och skrittade runt. Var super mysigt och såklart väldigt roligt. För då gick man inte bara på en stig som man alltid gör på ridskolan. Vi gick där vi kände för det, vilket var väldigt rolig. Såklart tog vi lite foton på varandra, tänkte då på bloggen! Vi var ute i ungefär 40 minuter. När vi kom tillbaka till stallet var både jag & Josefine täckta med snö, hihi :) Sedan tränsade vi av dom och släppte in dom i deras boxar. Sen fixade vi deras kvälls mat osv.

Söndag: Vi gick upp, åt lunch sedan åkte vi till stallet. Vi red i skogen denna dag med, för att både Jossan och jag tyckte det var jätte roligt! Jag höll också på att rammla av, haha! För att vi gick upp för en väldigt brans uppförsbacka som var berg. Och höll i mig i manen också, och Dixie hade galopperat upp för den ett par gånger igår. Men denna gång tog hon ett JÄTTE HOPP, så hängde inte med. Så låg på henns rumpa, haha :D Både jag och Jossan började skratta! 
När vi kommtillbak till stallet, mockade vi till Plexus & Dixie. Sen fixade vi deras mat till kvällen och inför imorgonens morgon. När klockan var 5 åkte vi hem.
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0