Minne från Norrland

 
 
 
Hejsan! Förlåt för en dålig uppdatering idag, men har haft fullt upp,.
 
Men ibörjan av sommaren följde jag med Julia till hennes land i Norrland som ni säker vet. Då jag fick massvis med minnen för livet. Tänkte berätta om ett speciellt minne för er som jag fick av Måne.
 
Det var på midsommarafton. Vi gick till Måne för att önska honom glad midsommar & bara mysa med honom.
Så jag och Julia kommer med våra midsommarkransar på oss, så lägger jag ner min midsommarkrans på marken, för den var obekväm tyckte jag.
 
Så precis när jag la der den på marken kommer Måne och skulle äta blommorna som var på midsommarkransen, men det var ståltråd runt kransen så att den skulle hålla ihop sig. så jag trycker till honom på bogen och Julia stod bakom honom. Då sparkan han bak ut och prickar Julia på båda hennes lår och lite på mitt lår.
 
Så Julia blev helt röd först på benen men senare blir det stor blåmärken istället.
För mig blev jag bara lite röd sen försvann märket.
 
Det är en sak jag inte kommer glömma. För det var första gången både Julia & jag blev sparkade av en häst.
Fast det gjorde inte lika ont för mig som för Julia tror jag nog.
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0