Fakta om min sköthäst Tobbe!

 
Jag tänkte berätta lite för er vem Tobbe är, eftersom jag antagligen kommer att lägga upp många bilder och skriva mycket om honom. :)
 
Tobbe är en liten shettis som är 7 år gammal och det är faktiskt många som frågar om han är ett föl.
Han är nämligen väldigt liten men han är en vuxen liten pojke! Han vill gärna ha någon häst brevid sig om man ska göra "farliga" saker tex, gå förbi en stor lastbil. Det är en av dom sakerna som jag måste träna honom med! Han är också halft blind på sitt högra öga, så jag måste alltid prata lite extra med honom om jag ska hålla på med hans högra sida runt hans huvud.
 
Tobbe har nämligen bytt ägare 7 gånger & det har ofta varit pga. att dom har tyckt att har varit lite korkad för att han inte gjorde som dom sa. Han är lite extra rädd om man gör något hasigt på höger sida. Det är såklart, han ser ju inte så bra! Men nu så har han kommit till rätt stall där han INTE ska byta ägare någon mer gång, hoppas jag iallafall på. ;)
 
Eftersom att han är en liten shettis så betyder det att jag inte kan rida på honom så jag kör honom, eller tömkör. Det är en ny upplevelse för mig, så jag håller fortfarande på att lära mig. Han är jätteduktig fastän jag är ny på detta, men jag lär mig för varje gång. Varje gång jag är i stallet så går vi nästan alltid ut och kör hästarna tillsammans, då kör jag Tobbe.
 
Jag lär mig alltid någonting nytt när jag är med honom, så detta ska bli en rolig upplevelse med lilla Tobbe ♥
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0