Saknar dig Edel!

Bilden skulle blivit så fin om jag log...haha! ♥
 
På Josefines land som jag har skrivit om förut, där uppe fanns det en häst som hette Edel! Jag kallade honom sago-hästen. Nu är det så att han har flugit upp till hästarnas egna värd, där dom lever föralltid och mår bra, utan några sjukdomar och äter gräs dagarna långa.
 
Edel har varit halt i nästan 3 år nu, tyvärr... Så förra veckan bestämde Edels ägare att han skulle få somna in :( Han som var så fin, och speciellt han var aldrig sur. saknar honom massor! Men man kan inte alltid tänka på sig själv, så han fick äntligen få slut på smärtan.
 
 
Jag hann bara rida på honom 1 gång, fick ta några galopp steg också. Han var väldigt skön förutom att han var ganska stel, men var för han hade inte blivit riden på länge. För han var halt när jag red honom också, men han hade mer ont ibland och minder ibland. 
 
Kommer aldrig glömma första gången jag följde med till Jossans land när vi skulle till stallet. Vi gick ut i hagen för att hämta Dixie då Edel galoperar upp mot oss för att hälsa. Han ville nämligen bli ompysslad, sötnosen ♥
Men vi tog tyvärr bara in Dixie, men han följde med hela vägen till stängslet!
 
 
♥♥ Saknar dig massor Edel ♥♥
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0