Mitt första ridpass på min ridskola

 
Jag kommer ganska bra ihåg mitt första ridpass på min ridskola. Det var när jag var 11 år och gick i 5:an.
 
Jag hade på mig ett par mjukis byxor och en höst/vår jacka. Jag och min pappa gick in i uppropningstummet och satte oss på bänken och väntade tills någon skulle ropa upp mig. När dom hade ropat upp så sa dom att jag fick Komet. Jag hade ingen aning om vem det var men var glad för fick äntligen rida!
 
Jag och pappa gick in i stallet och kollade på varje namnskylt som var ovanför varje hästs spilta. Tillslut hittade vi Komet som stod näst längst in i det gammla stallet. Jag gick in och hälsade på honom och han kollade på mig och hade båda öronen spik rakt frammåt och nosade på mig. 
 
Komet var redan sadlad men inte tränsad. Men jag hade ingen aning om hur man skulle tränsa en häst så frågade om hjälp. När jag hade fått hjälp så gick jag in i ridhuset och fick hjälp med allt, haha! Men jag visste inte hur man gjorde så ;) 
 
När alla hade hoppat upp så skrittade vi bara på spåret med lång tygel. Efter några minuter tog vi tygeln och gick in på en volt. Kommer inte exakt ihåg vad vi gjorde men vi travade några steg minns jag. Och allas föreldrar gick brevid hästen. Så min pappa gick brevid mig då.  Efter ridpasset så sa Måna (min ridlärare som jag har nu) för det var hon som skulle kolla i vilken grupp man skulle kunna passa i. Hon sa att jag skulle direkt få börja i en J2. Och det var så allt började med ridning för mig på den ridskola jag går på nu! :)
 
 

Idag har lever Komet uppe i himmlen med 10000 andra hästar och njuter av att äta gräs varje dag!
 
Han var välidgt glad ibörjan när jag red på ridskolan, men efter ett tag så blev han surare och surare för varje gång som gick. Så dom sista gångerna jag träffade honom så var han väldigt sur när man skulle hälsa på han inne i boxen. Jag vågade knappt gå in i boxen för han försökte ofta naffsa mig... Men nu om någon häst försöker naffsa på än så slår man lite lätt så slutar dom, men det var ju ett tag jag träffade honom ♥
 
Saknar dig Komet ♥

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0