Min sits, då och nu!

Sitsen är för mig väldigt viktig. Jag tänker inte på andras sitsar så missförstå mig inte när jag säger att sitsen är viktig. För den är viktig för min egen del. Jag tänker väldigt mycket på min sits när jag rider eftersom att sitsen hjälper både häst och ryttare så mycket i ridningen!
 
Jag brukar själv alltid tänka på att sträcka upp mig och inte sitta med en ihopsjunken rygg på hästen. Jag brukar också tänka på att försöka ha raka armar och nedlagda händer! Det är inget måste men en bra sak att tänka på.  
 
Förut så tyckte jag att min sits var lite väl framåtlutad och att mina axlar kom lite för långt fram. Nu så tänker jag  speciellt på att stäcka upp mig och att samtidigt ta bak axlarna för att inte bli så framåtlutad!
 
Själv så ser jag stor skillnad på bilder från förra året/terminen och under denna termin!
Jag känner verkligen har en bättre sits och det känns super! 
 
~ Är sitsen viktig för er bloggläsare? ~
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova - Ponnysmurfarnas ♥

Bara en snabb fråga.. vill du ha nerlagda händer? Det är ju det man INTE ska ha? Bra händer är ju höga och omvridna händer! ;)

2012-09-27 @ 13:38:32
URL: http://www.ponnysmurfarnas.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0