Min favorit hopp/dressyrryttare!

Jag tänkte skriva om mina två favorit hopp/dressyrryttare. Jag har många ryttare som jag verkligen tycker är sjukt dutkiga och är lite av mina favoriter inom ridsporten men jag har två absoluta favorit hopp/dressyrryttare! 
Tycker verkligen att både är helt otroliga och ser verkligen upp till dessa ryttare! Mina absoluta förebilder är..
 
 
 
Patrik Kittel -  Patrik Kittel föddes i Stockholm år 1976. Patrik är svensk dressyrryttar som har tagit medaljer och tävlat i OS! 
 
Patrik Kittel tycker jag personligen är en otroligt duktig dessyrryttare. Han har ju somsagt tävlat i OS och ag såg honom tävla på tv i år. Gud så otroligt duktig han var. Han är helt klart en stor förebild för mig & jag skulle jättegärna vilja bli som han när jag blir äldre. Att tävla på samma nivå som honom (dvs. Os-nivå) är otroligt svårt att nå till men en av sakerna jag verkligen gillar med Patrik är att han har verkligen kämpat sig fram till där han står idag. 
 
På inte tal om hans otroligt fina hästar, Scandic och Toy Story. Toy Story och Patrik kom ju somsagt åtta i OS detta år, fina hästen! 
 
 
Rolf Göran Bengtsson -  Rolf-Göran Bengtsson, födded den andra Juni 1962 i Södra Sanby. Rolf-Göran Bentsson är en svensk hoppryttare bosatt i Breitenburg, Schleqwig-Holstein i Tyskland. Han har vunnit två OS-medaljer och två EM-medaljer (en guld-medalj) under hans karriär. I svenska landslaget representerar han Flyinge Ryttarförening.
 
Jag är egentligen inte något jättestort "fan" av hoppning eftersom att dressyr är min grej! Men Rolf-Göran Bengtsson är ju ändå sveriges stolthet, haha!  Rolf-Göran tycker jag är otroligt duktig på sin grej, vilket kanske inte är så konstigt då han tävlar i OS men han är nog helt ärligt den hoppryttare som jag verkligen tycker mest om. Det är just för att han är så otroligt duktig på sin grej! 
 
Han är en stor förebild för mig & det har han varit lääänge kan jag lova!
 

 
Det var lite om mina förebilder och "idoler" som jag har inom hästvärlden! Jag har såklart många fler som Jan Brink, Malin Bayard, osv. Men dessa två som jag berättade om är absoluta förebilder för mig!
 
~ Har ni bloggläsare några förebilder inom hästvärlden? ~
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova - Ponnysmurfarnas ♥

Kan ju bara ta och tillägga lite snabbt sådär att VM är en "större" tävling än OS (eller ja, det är bättre ryttare som är med i VM) så bara för att man har varit med i OS så behöver man inte nödvändigtvis vara bäst. ;)

2012-09-27 @ 12:19:24
URL: http://www.ponnysmurfarnas.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0