Gårdagens ridpass

Ursäkta för bildkvaliten. Tog den från hemsidan men gjorde om den lite
Igår så fick jag Beatuy Boy! Så gick in i stallet och började tränsa,sadla och sätta på han benskydden.
 
När vi kom in i ridhuset, och jag hade spänt sadelgjorden samt fixt stigbyglarna så hoppade jag upp. Vi började att gå på spåret med lång tygel ett par varv. Sedan tog vi tygeln. Då la vi upp stigbyglarna i kors framför sadeln. Sedan kom vi fram i trav och gick in i volterna. 
 
När vi var på volterna så gick det inte så bra ibörjan för skumpade så mycket, men efter ett litet tag så skumpade jag knappt något alls. Men kände att det gjorde ont i magen för spände den så mycket.
Beauty Boy var väldigt lätt att styra i hörnen, vilket jag gillade! Så fort jag tryckte med innerskänklen så gick han utåt. 
 
Efter vi hade travat ett tag så kom vi fram i galopp. Han var jätte skön att galopera på. Vi tränade då på att ställa dom i hören sedan att dom skulle vara raka i halsen vid 4 olika stället på volten/fyrkanten. Gick väldigt bra tycker jag. 
 
Sen bytte vi varv och gjorde samma sak. Han ställde sig lite för mycket i högra varvet så han råkade gå in mitt i volten 2 gånger. Men annars gick det bra! Dom 5 sistra minuterne inne i ridhuset trodde jag att jag skulle dö. Nej men, gjorde sjuk on i magen och min fingrar.
 
Men tycker att ridpasset vart en lyckad lektion. Fick dessutom väldigt mycket träning, vilket alltid är roligt! :)
Han lyssnade jätte bra på vad det jag ville, så var en jätte rolig lektion. Hoppas faktiskt jag får honom eller Glitz nästa gång!
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0