Fem saker jag alltid tänker på när jag skriver att blogginlägg!

 
♥ Jag försöker alltid att tänka på att skriva med så lite stavfel som möjligt. Det är klart att det ibland är svårt att undangå att inte skriva ett inlägg utan något stavfel alls men det blir enklare att läsa ett inlägg utan massor av stavfel än ett med. För att föränkla det så brukar jag ibland skriva blogginläggen i word för att se mina stavfel.
 
♥ Jag försöker alltid att tänka på att dela upp texten i korta stycken (styckeindela texten). Det gör det mycket enklare att läsa ett väldigt långt inlägg. Långa stycken av text är ju hopplöst jobbiga att läsa när man sitter frakmför en datorskärm, det håller ni väl med om? ;)
 
♥ Jag brukar nästan alltid ha med en bild i varje inlägg & så försöker jag ha en bild med hyffsad kvalité. Bilder gör verkligen ett blogginlägg roligare att läsa, även om inte bilden är sammanhängande med texten så försöker jag alltid att ha med en bild i varje inlägg.
 
♥ Jag brukar alltid försöka vara så posetiv i mina inlägg som jag bara kan! Även om jag kanske inte är på toppenhumör när jag skriver ett inlägg alltid så blir det klart mycket roligare att läsa ett inlägg när personen som skrivit inlägget är posetiv och framåt! Jag kan göra undantag men för det mesta så försöker jag vara posetiv och framåt!
 
♥ Sist men inte minst så  brukar jag alltid tänka på att ha en sammanhängande rubrik. Det blir intressanterare då tycker jag eftersom att man får en liten inblick i vad inlägget handlar om. Undantag kan ju göras, men en bra och sammanhängande rubrik är viktigt för mig!
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0