Stallet

Lite lerig hage.... Näää ;)
 
Hejsan, nu har jag pluggat klart SO. Måste uppdatera bloggen lite, känner att det inte är så bra uppdatering nu på kvällen från mig och Julia. Vi har varit lite upptagna med att plugga & då får bloggen tyvärr hamna i andra hand...

Idag efter skolan åkte jag och Julia till stallet. När vi kom dit hade alla hästar precis blivit fodrade så vi lät dom äta innan vi kom och ville rykta dom, osv ;) Så vi gick upp på läktaren och kollade lite på den grupp som red.
 
När vi hade kollat på dom som red i ungefär 10 minuter så gick vi in i stallet igen. Då såg jag att Hampus hade rullat sig så att han var helt lerig. Såklart ryktade jag honom då. (Jag har "före" och "efter" bilder som ni ska få se senare). Vet inte helt säkert vad Julia gjorde men tror hon gick och kollade på lektionen. 
 
När Hampus var ren och fin, gav jag han mitt äpple & han buffade hela tiden på mig. Hade nämligen äpplet i fickan så han kände säkert doften ;) Sen gick jag in och hälsade på Glitz. Han är bara för söt, han kände säkert att jag hade haft äpple i fickan, för an började också buffa osv.
 
När jag hade myst klart med honom gick jag till Julia & då gick vi in i stallet och hämtade 2 hinkar. Vi gick ut i skogen och plockade lite gräs till alla hästarna :) Gav till massa olika, vet inte vad alla heter men kan säga några; Glitz, Fiffilina, Hampus,Yason, Baldi, Nikkie & Lady Jane, m.flr!
 
Sedan kom min pappa och hämtade mig och Julia runt halv 6.
 
Var jätte roligt att få vara i stallet och mysa med alla hästar! Jag och Julia ska åka dit igen på söndag och kolla på dressyrtävlingen, men tror inte iallafall jag åker dit något mer i veckan. 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0