Stallet igår

 
Igår efter skolan skulle jag och Julia åka till stallet, men Julia blev sju så åkte själv. Men var roligt att bara få vara där och inte rida. Nu till det jag tänker berätta... ↓
 
När jag kom fram till stallet gick jag in i stallet och hälsade på Glitz. Försökte också ta foto på honom men han ville inte stå stilla så lät han vara. För tror han visste att om några minuter skulle alla hästar fodras, så han trodde hela tden att jag hade något gott i handen ;) Sedan skulle jag gå in i klubbrummet men då såg jag en av mina kompisar som går i min paralell klass, hon heter Mika. Hon har precis börjat och rida på ponnysar, innan har hon ridit privat lektioner och bara ridit på hästar. Så vi hälsade på varandra och pratade lite. Hon hade fått Yason och hon visste inte vem det va så förklarde för henne vem det var (vi satt på lektaren då) När vi hade suttit och pratat i 5 minuter började jag frysa så sa att jag kommer tillbaka om en stund för behöver röra på mig lite. 
 
När jag går in i stallet igen frågar jag fritidsläraren (Jenny) om jag kan hjälpa till med något i stallet, det kunde jag. Jag fick smörja några martingals. När jag hade smörjt 1 kom jag på att jag skulle gå till Mika igen. Så gick till ridhuset, då dom redan hade gått in och fått sina hästar. Jag går till Mika och hjälper henne med stigbyglarna och håller i Yason när hon hoppar upp. När hon är klar går jag tillbaka in i stallet och fortsätter smörja. Efter några martingals kommer Jenny in i igen och hjälper mig samtidigt som vi pratar lite. Sen gick jag in till en häst som heter Game Boy och ryktade honom, han var nämligen duchad och hans päls hade precis torkat. Då är pälsen lite "ihop klumpad" så jag borstade ut den. Sen gick jag in i ridhuset och kolla dom sista 5-7 minuterna på när Mika och hennes grupp rider.
 
När dom slutade földe jag med Mika in i stallet och skulle precis gå in i spiltad och hjälpa henne med att tränsa av och allt det. Nej, då kommer det en annan tjej och kommer inte och hjälper henne? Tror att Yason var henne favorit ponny, för hon gullade lite extra med honom när hon tog av tränset. Men blev liteförvånad för stog kanske 1 cm ifrån spiltan och vände mig precis för att gå in, då kommer hon förbi mig och går in. Jag hjälpte Mika med att ta av benskydden och martingalen. Jag skulle hjälpa henne att sätta på täcket på honom, men mamma messade mig och sa att hon var utanför så var tyvärr tvungen att gå... Men hon frågade bara om hjälp av personalen.
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0