Ridpass på V... Busponny!

Hejsan, bloggläsare! Idag så var det somsagt ridning för min del och jag red på ingen mindre än... Vince! Det är svårt att förstå egentligen exakt HUR mycket styrka som finns i en sådan liten ponny altså! 
Nu så ska jag iallafall berätta om ridpasset!
 
När jag först fick reda på att jag skulle rida Vince så hade jag inte några förväntningar direkt. Sist jag red honom (som var för några veckor sedan) så var det första gången och då gick det bra förutom att han var väldigt het i traven. 
 
Ridpasset började med att skritta fram på lång tygel och då var han verkligen som en drömponny... Jätteskön skritt hade han kan jag lova. Han var också jätteduktig när jag ökade och minskade skritten. 
 
Och sedan traven. Till en början så var han jätteduktig, när vi travade på spåret. När det kom till att trava på volten så exploderade han verkligen. Han blev otroligt het och jag hade svårt att få stopp på honom ett tag. Jag fick kontroll över honom men gud vilken energi! Dessutom så höll han på att slänga och kasta med huvudet, upp och ner. Det var väldigt irriterande & så är han ju så himla stark, så traven var en liten utmaning.
 
Under lektionen så gjorde vi inget speciellt idag som att hoppa eller så utan vi gjorde det "vanliga". 
Jag blev hyffsat nöjd med den här lektionen eftersom att han var vädligt stark och lite motsträvig, så jag fick jobba mycket. Det behövdes dock... ;) Det är tur att han är så söt iallafall! Vincenprinsen. ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

vara med i våran tävling?
http://isisbrudarna.blogg.se/2012/october/fototavling-1.html#comments
DU VINNER LÄNK + INLÄGG OM DIN BLOGG!

ber om ursäkt om ni inte vill ha sånahär kommentarer.
Kram

2012-10-26 @ 22:32:43
URL: http://isisbrudarna.blogg.se/

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0