Red på Glitz igår ♥

 
Ursäkta bildkvaliten...!
 
Igår somsagt fick jag rida på Glitz som jag hade hoppats på. Blev såklart väldigt glad när jag fick honom. Så gick in i stallet och hade med mig en äppel bit som jag tänkte ge till honom. Men såklart så gick han på lektionn innan... Men gav den till Fiffilina istället ;)
 
När vi kom in i ridhuset och alla hade hoppat upp gick vi ut på spåret med lång tygel. Efter 5 minuter tog vi tygeln och började ställa dom i hörnen och ändra tempot hela tiden. Sedan kom vi fram i trav och gjorde samma saker. När vi hade travat i 10 miuter kanske så gick vi in på volterna (jag hamnade vid volten vid C) 
 
När vi kom in på volterna fick dom lång tygel och vi kom ner i skritt. Medans det så förklarade Måna (min ridlärare) vad vi skulle göra. Vi skulle träna på att från skritt komma fram i galopp. När hon hade förklarat klart så tog vi tgeln och började "aktivera" dom. Han lyssande ganska mycket på skänklarna, men efter ett tag så stannade han så fick slå till honom på rumpan då han bocka. Men det gick bra, för sedan lyssnade han på vad jag ville. 
 
När han hade slutat tramsa så började vi fatta galopp. Det gick jätte bra dom första 6 gångerna, men sedan började han bli lite trött kände jag. För hästen är det jobbigaste att precis fatta galoppen inte att springa i galopp. (Glömde säga att vi bara skulle ta 4-5 galopp steg sedan skulle dom komma i skritt igen. Sen skulle vi gör om det osv) Han tog bara 1 galopp steg sedan kom han i trav flera gånger. Men fick skritta kanske 6 steg sedan gjorde vi om det och då gick det bättre :)
 
Sedan bytte vi varv och gjorde det igen. Det gick lika bra i det varvet. Han gjorde likadant dom 2 sista gångerna att han förösökte "slippa undan jobbet" Men blev ändå väldigt nöjd över ridpasset ;)
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0