Ponny, Häst?

 
Man säger att det finns hästar och ponnysar. Förstår igentligen inte riktigt varför? För ponnysar är också hästar, dom är djuret häst. Tex man kan säga såhär: Red du på en häst eller ponny? Jag förstår inte varför man säger det. Man kan väll säga, red du på en liten häst eller stor häst? Vet att jag är lite fånig, men båda är ju hästar fast olika typer av storlek. :D Det var faktiskt min mamma som ifragesatte mig det, för sa att jag hade ridit på Van Halen (han är häst) medans nästa gång fick jag Yason (ponny) Då så mamma att båda är hästar, varför säger du då ponny? Men det hade jag inte täkt på innan hon nämde det. 
 
Så frågar er nu, vet ni varför man säger Häst och Ponny?

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0