Gårdagens ridpass på...

Gårdagens ridpass reds återigen på Fiffilina! Jag red ju förra fredagen på Fiffi också men den här gången så fick jag faktiskt Riviera från början. Jag tänkte att det skulle vara roligt att rida Riviera eftersom att det var så länge sedan men när en tjej i min ridgrupp kom fram och frågade om vi skulle byta så valde jag att rida Fiffi iallafall! 
 
Men nu till själva ridpasset!
 
Vi började med att skritta fram på lång tygel. Fiffilina går ju väldigt långsamt och sakta så jag fick jobba med att aktivera henne även fast vi skrittade på lång tygel. Fiffi lyssnade bra på mig tycker jag, men jag fick ändå gena med henne väldigt ofta genom ridhuset.
 
I traven så var hon aktivare redan från början tycker jag än vad hon brukar att vara. Ute på spåret så gick det toppen men när vi travade på volterna så gick det lite trögare, så då fick jag aktivera & driva på lite mer. 
Hon var trög att få fram i gallopp men jag lyckades iallafall med att få henne i gallopp. När hon förstod att vi skulle galloppera då kan jag lova er att det gick undan & då var det minsann inga som helst problem att trava för hennes del... ;)  
 
Det var gårdagens ridpass det! Det fanns inte så himla mycket att berätta tyvärr om gårdagens ridpass men vi gjorde inte direkt något "speciellt". Jag blev iallafall jättenöjd med gårdagens ridpass som reds på sötnosen Fiffi! 
 

Ridpasset reds på denna sötnos... ↑

 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0