Fötterna i stigbyglarna?

När jag rider, och sitter i sadlen har man alltid fötterna i stigbyglarna. Men efter ridpasset, i sluter så skrittar vi alltid några varv på spåret. Då får man om man vill, ta ut fötterna ut stigbyglarna. Jag tycker verkligen det är obahagligt att sitta i sadeln och inte ha fötterna i stigbyglarna. Men när man rider barbacka då sitter man direkt på hästens rygg, det tycker jag är mysigt och inte ett dugg obahagligt. Fast man sitter då på ett annat sätt. 
Ibland lägger vi stigbyglara i kors framför sadeln. Det tycke jag inte är lika obahagligt. Jag har faktiskt ingen aning om varför jag tycker så? Tycker bara det känns bättre att ha fötterna i stigbyglarna.
 
Tycker du det är skönt att sitta i sadeln utan att ha fötterna i stigbyglarna?
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0