Varför klippa svansarna?

 
Det är många saker i "rid världen" som jag inte fattar varför man just ska ha på sig det, eller göra så osv. Detta är en av dom sakerna. 
 
På min ridskola där jag rider klipper dom nämligen svansarna både längst nere och precis vis svansroten på hästarna. Jag tycker det är helt ärlig onödigt att göra. Vad skadar det om hästen får mer svans? Det är en av dom konstiga sakerna människan har komit på när det gäller hästar. Såklart gör inte alla det, men på min ridskola gör dom så på alla hästar tror jag. Jag förstår inte heller varför dom klipper manen så det ser ut som dom får någon liknande frisyr av "pott frysyren" som människor kan ha? 
 
Låt hästens man/svans växa så som den ska göra, det är finast så tycker jag! Någon som håller med mig? :)
 

Kommentarer
Postat av: Denice

Nej vilken gullig blogg detta är! :D

Svar: Åh, vad glada vi blir! Tack så hemskt mycket :)
Julia och Nette

2012-11-24 @ 12:52:31
URL: http://deniceskoglund.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag tror det är för att det ska se lite "finare" ut och för att svansen inte ska bli sliten. Det är ju som att klippa ditt hår ;)

2012-11-25 @ 21:05:19
URL: http://traningekipage.blogg.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0