Var ute och tömkörde!

♥ Tobbe & Lina ♥
 
Idag efter solan åkte vi direkt till stallet. När vi kom fram gick vi in i "klubbrummet" och bytte om. När vi hade bytt om tog vi en macka & pratade lite. När var klara med det gick vi in till stallet.
 
När vi kom in i stallet började vi mocka lite boxar. Jag och Julia började med att mocka Lina tillsammans, sedan tog jag Lorry & Julia Jerkers. Medans Fia (stallchefen) tog resten. Sen fyllde vi på med spån i boxarna. När det var klart började vi med att rykta ponnysarna, sedan tog vi på deras utrustning.
 
När det var klart började gick vi ut ur stallet och fixade med tömmarna. Det blev tömkörning för oss, för det var sånt snö oväder + det var väldigt kallt. Sen började vi gå. Tobbe var väldigt jobbig ibörjan för han vågade inte gå själv han skulle gå precis BREVID Lina hela tiden. Men efter ett tag slutade han, då han fick massor med beröm :) När han gick med sig själv, kom vi fram i trav. Han tvärstannade 2 gånger för han kom förlångt ifrån Lina... Men han kom fram i trav när Lina kom brevid honom.
Efter ett tag vände vi tillbaka, då Tobbe var jätte duktig. Han travade ifårn Lina flera gånger och han bara fortsatte trava. Då fick han MASSOR av beröm från mig. För det är ett av mina "mål" med Tobbe. Att han ska kunna gå själv och trava själv, utan att någon ponny går brevid honom.
 
När vi kom tillbaka till stallet tog vi av all utrusting och ryktade av dom. Sedan gick vi in i "klubbrummet" och bytte o igen, sen fick vi skjuts hem! 
 
Har varit en toppen dag tycker jag. Jag frös igenting heller när vi var ute och tömkörde, vilket var väldigt skönt :) För trodde jag skulle göra det för det var 0 gradit, och min jacka är inte så tjock. Men eftersom jag joggade ganska mycket fick jag upp värmen. Älskar att vara med Tobbe, skulle kunna vara där VARJE DAG! 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0