Fullspäckad dag med bästa hästarna!

Sötisnosen Lina! 
 
Hej, bloggläsare! Jag hoppas att ni har haft en bra dag. Jag har haft en helt toppen dag men nu är jag helt slut så ni anar inte... Jag har hållt i barnkalas med Hanna och ledit hästar, ledit ännu fler hästar på ponnyridningen, kört Lina, mockat, hjälp till i stallet, m.m. Jag tänkte att jag skulle berätta lite mer om dagen men inte allt för detaljerat!
 

Dagen började med att jag & Nette kom till stallet där våra medryttar/skötarhästar står. Vi började då med att ta in ponnysarna från hagarna och rykta, sadla och tränsa dem. När det var fixat så började ponny-ridningen. 
Jag började med att leda min skötarhäst Lina under ponnyridningen. Det var ganska många barn som skulle rida idag, så det blev många rundor att gå. 
 
När klockan var runt ett så tog jag Jerker & Hanna tog Lorry. Då gick vi upp mot skogen där dem hade barnkalas och hade bokat ponnyridning i en timme. Jag och Hanna höll då i barnkalaset och gick en runda så att alla åtta barn fick rida två gånger var. 
 
Efter ponnyridningen så åkte Nette hem, men jag stannade kvar! Vi gick först upp och åt lunch och sedan så tog jag och Hanna in Laban och Lina (min skötarhäst) i stallet. Vi borstade då av dem och förberedde dem sedan för att gå ut. Jag körde Lina och Hanna red Laban. Vi var nog ute i cirka en och en halv timme och det gick jättebra att köra Lina denna gång! :) Hon var otroligt duktig och det känns som att jag redan har hittat knapparna på henne! Men egen vilja, det har hon!
 
När vi kom tillbaka till stallet så ryktade vi hästarna och tog sen ut dem i hagen. Hjälpte Hanna med lite saker i stallet också, så det var roligt!
 
Dagen har varit jätterolig & har lärt mig massor under bara idag! Men jag är riktigtriktigt trött i kroppen nu, jag var ju dessutom uppe redan klockan halv åtta imorse så det blir nog sängen om inte allt för länge. 
Vi hörs imorgon hörrni!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: tack så mycket! :)

2012-11-18 @ 21:12:00
URL: http://emmandens.blogg.se
Postat av: Amalia

Kika gärna in min blogg och lämmna en kommentar eller två!
kram

2012-11-19 @ 18:54:53
URL: http://amalias.se

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0