Hopplektion på Van Halen!


Hej på er! Nu så tänkte jag berätta för er om dagens ridpass!

Det började med att jag fick Van Halen, ett svenskt halvblod med 158 cm i mankhöjd. Jag har endast ridit honom ett fåtal gånger, runt 3-4 gånger, då det har gått bra. Idag så skulle vi somsagt hoppa & jag har aldrig (?) hoppat Van Halen, så jag visste inte riktigt hur det skulle gå.
Vi började med att skritta runt på spåret några varv för att värma upp hästarna. Sedan gjorde vi några halt-övningar & förberedde sedan trav. Vi travade några varv på spåret och satte sedan igång att hoppa. Nina (min tränare/ridlärare) hade ställt ut hinder på volten vid C som vi skulle hoppa över.
När man kom till volten vid C så skulle man hoppa över det första hindet och sedan hoppa över det andra & sedan komma ut på spåret igen. Så höll vi på & med jämna mellanrum så red vi ut på spåret igen.
Jag tycker att det gick väldigt bra & Vanne var väldigt duktig i hoppningen. Jag kände däremot att han var väldigt böjd i halsen & jag fick verkligen jobba med att få honom att gå ut i hörnen. Annars så gick det jättebra, tycker jag!
Duktiga duktiga killen ♥

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0