Min konstigaste dag, kanske någonsin..?

BJUDER
Hej, på er bloggläsare! Nu så tänkte jag berätta för er om min otroligt konstiga dag.
Dagen började med att vi gick till Hagalundsparken, vilket är ca 5 km dit. Där var vi iallafall med skolan tills klockan 2. När vi skulle gå hem så började det spöregna, och jag hade ingen jacka eller tjocktröja, så det var inte särskillt lyckat.
När jag kom hem så satte jag på mig ridkläderna, åt mellanmål, osv. Jag hann bara vara hemma i någon timme innan jag var tvungen att springa ner till centrum för att ta bussen.
Jag skulle egentligen ta en buss som heter 509, som inte stannar utanför ridskolan så man behöver gå till ridskolan från. Men iallafall så stod en buss där som går direkt till ridskolan, jag frågade dock för säkerhets skull om den gick till Ridskolan och busschaffören svarade ja.
När vi hade kommit halvvägs ungerfär så märkte jag att det inte var några kvar på bussen och jag tänkte "vad konstigt..". Precis när jag tänkte den tanken så ropar busschaffören upp i högtalaren: "Var det du som skulle till Solna ridskola?" & jag svarade "Ja". Då berättade hon att hon hade sagt fel till mig och att bussen inte alls gick till Ridskolan. Då stannade hon bussen och sa att det gick en ny buss mot ridskolan klockan kvart över fyra. Den bussen kunde jag inte ta därför att mitt upprop var klockan kvart över fyra. Gissa vad som hände då? Hon erbjöd mig att åka till ridskolan i hennes bil! Jag blev jätteförvånad, men tackade ja, även fast jag vet att man inte ska åka i främmande människors bilar. Så en busschafför skjutsade mig till ridningen i hennes bil, HAHA. Ganska komiskt!
Efter ridlektionen (som jag snart ska skriva om), så skulle jag ta en buss som jag missade eftersom att jag tog in Sevel och ryktade honom, kratsade hans hovar, och mös. Så sen sprang jag ner till en annan bussholmplats som jag skulle ta min buss ifrån, men då så missade jag den precis. Så tillslut kom nästa buss, men då visade det sig att jag hade gått på fel sida av gatan, så jag fick gå till andra sidan gatan och vänta på en fjärde buss som kom efter 10 minuter. Sedan gick jag hem enda från centrum.
Det var min dag det, gissa om det är en trött tjej som sitter här och bloggar just nu? Haha, jag är verkligen helt slut. Skönt med sommarlov imorgon alltså!

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0