Tardee,Sessan och Willy

Hejsan! Julia har sin sommarhäst, Måne, på en gård som en tjej äger & hon har även 3 andra hästar vid namn Tardee, Sessan och Willy!
 Tardee är ett skäckfärgat sto som är just nu dräktig och har varit det nu i 344 dagar! Så hennes lilla föl borde komma strax! Hennes föl skulle kommit förra veckan när jag var där, men tydligen inte.. ;) Tardee är 22 år & är av rasen paint horse. Hon har även fått hela 10 föl tidigare!
 
Somtur är Julia kvar och hon ska fota och hjälpa till med fölet, så jag kommer få se fölet fast på foto! Det kommer även att läggas upp bilder på bloggen!
Men nu får aldrig fölet höra min röst utanför Terdees mage, för jag pratade boktavligen på hennes mage, medans Julia stog brevid och skrattade åt mig, Haha! Man brukar ju göra så på gravida tjejer så why not på Tardee?
 
Sessan är ett fuxfärgat sto som antagligen, inte säkert men antagligen skendräktig. Vilket betyder att hon tror att hon är dräktig så hon blåser upp magen så att magen ser större ut. Men vi får väl se om det kommer ett litet föl snart då? Men jag hoppas såklart att det finns ett litet föl i Sessan!
För om man jämför med Sessan med Tardee så ser inte Sessan alls dräktig ut. Om hon är dräktig så är det 339 dagar som hon har varit det nu. Somsagt hoppas jag att hon är dräktig, men jag tror faktiskt inte det.
Sessan är 20 år.
 
Willy är  en skäck färgad hingst och han ser verkligen ut som indian häst! Jätte vacker häst! Han går i hagen brevid Måne & han gnäggar väldigt ofta efter Sessan och Tardee. För att han gick ofta tillsammans eller brevid dom. Men nu står stona lite längre bort så dom ska vara närmare huset och för att dom ska stå under ett skul.
 Men mer om Willy, han är alltid jätte glad, öronen rakt fram/upp! Ända gången han kan se lite sur ut är när han får sin havre. Men han vill bara se skrämmande ut så ingen annan ska ta den. Så söt!
 
 
 
Tardee ♥
 
 
Sessan ♥
 
 
 
Willy ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0