Stallet ♥

Hej, nu tänkte jag berätta om gårdagen! Jag och Julia hade halvdag igår, så vi fick sluta vid 12.00. När vi hade slutat åkte vi buss till vårat stall. När vi väl kom till stallet så gick vi in i stallet och kollade om några hästar var ute hagarna. Men det var inga av ponnysarna som var ute i hagen, som tur var. Det var inga andra i stallet förutom dom som jobbade där vilket var skönt för då kunde vi rykta vilka hästar vi ville utan att alla andra ryktade på dom! 
Först så mös jag och Julia lite med hästarna och sedan gick vi in i caféterian och drack vatten. När vi hade druckit klart gick vi in i stallet igen och rycktade några hästar. Jag ryktade Yason medans Julia rycktade Riviera och Lady Jane. När vi hade ryktat dom så gick vi in i caféterian och läste lite hästtidningar.
När vi hade läst klart så gick vi tillbaka till stallet, då ryktade jag Fiffilina och Nikkie medans Julia rycktade Glitz. När vi hade ryktat klart dom så kom Veronika (min gamla ridlärare) och frågade oss om vi ville hjälpa henne och fodra, och såklart ville vi hjälpa till! Alla hästarna blev jätte ivriga när vi gick in i boxarna/spiltorna. Det var jätte kul att fodra alla hästarna.
När vi hade fodrat alla hästarna så tog vi lite foton på hästarna ♥ När vi hade fotat färdigt så satte vi på benskydden på hästarna som skulle gå på den kommande lektionen. När vi var klara så sadlades hästarna och tränsades. Då började dagens första ridpass, och jag och Julia kollade ett tag på den. Men vid 16.13 kom våran buss då var vi tvungna att åka hem.
Men var en jätte rolig dag i stallet som vi måste göra om någon gång!!










Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0