Små mål som jag har inom ridningen..


Jag har tidigare nämnt i ett inlägg att mitt mål inom ridningen var att hoppa en meter, vilket är ett stort mål som jag har. Jag har även massor av "småmål" som jag tänkte nämna för er i det här inlägget!

• Sitsen - Som jag tidigare nämnt, så försöker jag under varje lektion som går, förbättra & tänka på min sits. Jag tycker själv att min sits är lite för framåtlutad och att jag ibland inte tänker på att vara rak i ryggen & verkligen STRÄCKA på mig. Så det är ett litet mål som jag har.
• Trampa ner hälarna - Det här kan man väl inte kalla för "mål" egentligen, men något som jag behöver öva på. Nästan alltid när vi rider så påpekar min tränare/ridlärare Nina att jag måste trampa ner mina hälar ordentligt. Jag försöker att påminna mig själv om det när jag sitter på hästryggen, men trots det så glömmer jag ofta bort att trampa ner hälarna mina. Så det är någon som jag behöver öva på.
• Vara mjuk i knäna - Något som en ridlärare som jag rider hos i torsdagsgruppen ibland, brukar ofta påpeka att jag måste vara mjukare i knäna. Det är något som jag inte haft en tanke på, att jag måste vara mjukare i knäna. Att jag ska vara mjukare i knäna, menar hon med att jag ska "slappna av lite mer i benen", då jag tydligen sitter och spänner mig i benen utan att jag tänker på det. Något jag också behöver öva på!


Nu fick ni ta del av några av mina "mål". Egentligen kan man väll inte kalla det mål, direkt. Mer, saker som jag behöver tänka på. Ett tips till er är att fundera över vad ni vill uppnå för mål inom ridningen. Det kan vara stora och små! Fundera och skriv också upp vad ni är nöjda med hos er som ryttare. Det stärker självförtroendet!



Kommentarer

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0