Nette och Tilda ♥

Hejsan, sötisar! Jag tänkte berätta om min mosters två hästar vid namn Nette och Tilda. Tyvärr så har Tilda gått bort, p.g.a att hon blev svårt sjuk. Men nog om det nu.

Jag vill berätta om massa roliga minnen jag har med dom!
Nette och Tilda var bästa vänner och dom gjorde mycket saker tillsammans, tex: lekte med varandra, utforskade hagen tillsammans, osv.
Jag har ett speciellt minne med båda två, som jag tänkte berätta.
När Nette var ett år så var Johanna (Nettes mamma) och Nette i hagen. Då Nette blev lite väl nyfiken utanför hagen, så hon lyckades klättra/rulla under stängslet och hamnade utanför. Direkt när hon kom utanför så ville hon in i hagen igen med sin mamma. Men hon visste inte hur hon skulle komma in igen så Nette och Johanna galloperade brevid varandra fast på två olika sidor av hagen. Tillslut så såg jag från huset att Nette galoperade på fel sida av stängslet så vi lyckades fånga henne och släppa in henne i hagen igen.
Ett minne som jag hade med Tilda var när hon var runt 6-8 månader. Det var vid nio tiden på kvällen, då vi skulle ta in hästarna i boxarna. Jag tog Tildas mamma Penny (som också har gått bort nu...) och min moster tog Tilda. Jag gick in i boxen med Penny och min moster skulle gå in med Tilda i boxen också, därför att Tilda var för liten för att sova själv. När moster skulle ta in henne i boxen så tvärstanade Tilda precis framför boxdörren. Vi gick en liten bit bort och försökte igen, hon gjorde samma sak. Vi försökte locka in henne med lite havre, men hon ignorerar det totalt. Vi tog ut Penny och gick en liten bit med henne så gick Tilda brevid. Jag släppte in Penny igen i boxen men Tilda tvärstannade igen. Vi höll på så i en hel timme! Jag tyckte att det var jobbig när det väl hände, men nu när jag tänker efter så var det ganska kul!

Kommentarer
Postat av: Moa A

Jag tävlade inte själv. Jag är fuktionär på deras nationella tävlingar hela helgen. Så räkna med en massa bildbomer varje kväll! :D

2012-06-07 @ 22:45:03
URL: http://moaandersson.se
Postat av: E M I L I A - GULDUNGPONNYN

sv; tack! eran är oxå fin :)

2012-06-07 @ 23:03:31
URL: http://guldungponnyn.blogg.se/

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0