Livet på landet!

 
Hej babes! Hur är det med er! Med mig så är det helt otroligt bra! Jag är så ledsen för er skull att vi innte kunnat uppdatera bloggen på över en vecka! Ni kommer dock förstå varför i inlägget! Det har och andra sidan varit ganska skönt att ta en liten bloggpause såhär första veckan på sommarlovet..
 
Jag och Nette har haft det jättebra, framtills idag då hon tyvärr valde att åka hem till Stockholm igen eftersom att hon hade hemlängtan. Jag tyckte ju såkart att att det var jättetråkigt eftersom att både hon och jag hade sett fram emot de här två och en halv veckorna. Men, får man hemlängtan så får man!
 
Förra veckan var iallafall jätterolig! Tänkte dock inte skriva om hela veckan i detalj så det skulle bli ett på tok för långt inlägg. Men här kommer iallafall lite kortfattat på förra veckan!
 
Måndag: Första dagen hos Måne! Vi började med att hjälpa Jenny (vår granne som Måne står hos) att hjälpa henne med att smörja lite träns & tyglar! Vi höll på i säkert en timme, och på den tiden så smorde jag Månes träns och ett par tyglar. Haha, jag smorde Månes träns hur länge som helst, men det såg verkligen ut som om att det aldrig hade blivit smort. På eftermiddagen red vi Måne i hagen, om jag minns rätt.
 
Tisdag: Under tisdagen så hjälpte vi till lite på gården och red även Måne i hagen. Kände på hur han var att rida lite. Därför så blev det bara ridning i hagen, men det räckte bra det med! 
 
Onsdag: Under onsdagen så hjälpte vi till med att skura Månes badkar som han dricker ur, fyllde höpåsar, ryktade deras dräktiga ston & lite sådant. Under eftermiddagen blev ridning också. Under de tre första dagarna så ängnade jag (vi) mest tiden åt att känna hur han var att rida och lärde känna honom. Därför blev det mest ridning i hagen.
 
Torsdag: Måne behövde motionera och jag och Nette ville testa att longera Måne! Det var första gången för båda av oss & det var jätteroligt - men svårt. Det såg jätte enkelt ut när Jenny gjorde det men när jag själv gjorde det så blev det kaos i huvudet eftersom att det var allt möjligt att tänka på. Både longeringslina och piskan. Det var iallafall superroligt!
 
Fredag: Under fredagen så var det somsagt midsommarafton och vi hann bara vara hos Måne en liten stund och fota. Råkade då vara snett bakom hans rumpa och Måne blev sur på Nette (antagligen) så då sparkade han bakut och prickade mina lår med hovarna. Det gick bra, men det var inte Månes fel och han gjorde del inte med mening.
 
Lördag: Under lördagen så blev det inte så mycket i stallet eftersom att vi åkte bort till min faster. Så då var vi bara där och kelade lite. 
 
Söndags: Igår (söndags) bestämde Nette sig att tråkigt nog, åka hem. Under dagen så hann vi dock med att longera honom tillsammans, och då så gick det SUPER. Han lyssnade på mig, och mest på kroppsspråket - vilket kändes såååå bra! 
 
Måndag (idag): Idag så var det sista dagen för Nette här, så då var Jenny så snäll att hon gav mig och Nette gratis ridlektioner! Jättesnällt av henne och jätteroligt var det! 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Jättetrevlig läsning och ett underbart kort på er båda! :)Stor Kram!!!

2012-06-25 @ 23:43:25

Vill du skriva någonting om inlägget? Kommentera här!:

Ditt fina namn:
Kommer du tillbaka hit?

Din e-postadress: (bara vi som kan se den!)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0